SEALDREAM

SANATIN SONSUZLUĞA SELAMI-DÜŞLERİNE DOKUN-AMA BÜYÜSÜ BOZULMASIN
 
AnasayfaİNTROTakvimGaleriSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 LEONARDO DAVİNCİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:27 pm

Leonardo Da Vinci ve Eserleri















google_protectAndRun("render_ads.js::google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);


<BLOCKQUOTE class="postcontent restore">IMG]http://img147.imageshack.us/img147/4342/ladywiththeermine10243ag.jpg[/IMG]
Ermin’li Kadın
leonardo da vinci'nin 1483-1490 yillari arasinda(milano'daki ilk yillari) yaptigi dusunulen, ustanin 3 kadin portresinden biri, mona lisa'nin golgesinde kalmis ikinci kadin.

da vinci'nin hemen tum tablolarinda oldugu gibi bu tablosu uzerine de yuzlerce varsayim mevcut, sanat tarihcileri hem bilgilerini, hem de hayal guclerini kullanip, leonardo'nun "lady"si uzerine de bir cok teori uretmis. bu teroilerden en cok kabul goreni dama con l'ermellino'nun(erminli kadin); milano duku ludovico sforza'nin 17lik metresi cecilia gallerani oldugu. kimi ciliz teoriler ise tablodakinin sforza'nin karisi beatrice d'este oldugunu savunmakta. kadinin donemin modasina gore traslanmis kaslari, sacini toplama stili, kaliteli kumastan elbiseleri ve takilari onun varlik icinde yasadigini vurgulamakta, ayni zamanda yuzunun ifadesi(dudaklar kasilarak verilmis belli belirsiz tebessum) ve bakislari cok da mutlu olmadigini gostermektedir. (bu mutsuzlugun sebebi, tablonun yapildigi senelerde dukun dogan erkek cocuklarina ragmen cecilia'yi terkederek beatrice ile evlenmesi olabilir)

"erminli kadin" hakkindaki bir diger onemli spekulasyon ise, da vinci'nin tabloyu kendisinin bitirmedigi, onun yerine ambrogio da predis ya da boltraffio'nun ve hatta kimi baska bilinmeyen ressamlarin tabloyu tamamladigi uzerinedir. bu spekulasyonun en onemli sebeplerinden birisi de tablo uzerinde yapilan x isinlari deneylerinde ortaya cikan ve farkli zamanlarda boyandigi anlasilan boya katmanlaridir. ressam, tablo uzerinde oldukca fazla degisiklik yapmis ve kalin bir boya tabakasi ile bu degisiklikleri gerceklestirmistir. ornegin; tablonun background'unda, kadinin hemen arkasinda onceden bir kapi-pencere resmedilmis, isik buna gore ayarlanmis, daha sonra ise bu koyu bir zemine donusturulmustur. ayni sekilde kadinin cenesinin altinda birlesen sac bandi, tablonun geri kalani ile butunluk gostermesi icin sacinin ve elbisesinin ermin ile birlesen bolgesindeki rengi, tablonun son halinde net bir sekilde gorunmeyen kadinin sol eli ile, sag el parmaklari da sonradan degisiklige ugramis noktalardir.
tablonun en onemli ozelliklerinden biri de kadinin "serpentine" durus olarak isimlendiren durusudur. bu pozisyonda, model ne tabloyu izleyene ne de ressama direk olarak donmustur. onun yerine sanki biri modele seslenmis, o da sesin geldigi yone dogru baktigi an resmedilmistir. erminin durusu ile kadinin pozsiyonu da uyum halindedir. ermin, onu oksayan kadina karsi sevecen, ancak kalkmis pencesi ile de baktiklari yonde bulundugu varsayilan ikinci kisiye karsi tehditkardir.

da vinci'nin neden ermin gibi cok da sevimli olmayan bir hayvani sectigi, ustelik bunu normal boyutlarinin uzerinde resmettigi ise yine uzmanlar tarafindan siklikla cevabi aranan sorular. tabloda ozellikle erminin vurgulanmasi su gerekcelere dayaniyor olabilir;

* ronesansda (ve cok daha oncesine dayanan tarihlerde bile) ermin safligi, temizligi ve namusu simgeliyordu. cunku inanca gore, eger erminin beyaz kis kurku topraga degerek kirlenirse, ermin daha fazla yasayamaz, olurdu. ancak da vinci'nin bakire olmayan, hatta metreslik gibi erdemsizlik sayilan bir konumda bulunan kadini neden saflik ve temizlik ile bagdastirdigi ise net olarak aciklanamiyor. bazilarina gore, kucaginda temizligin simgesi ermin ile cecilia'nin metresligi mesrulastirilmak isteniyor olabilir.

* ermin, direk olarak milano duku ludovico sforza'yi simgeliyor, cunku dukun aile armasi beyaz bir ermindir. erminin normal boyutlarindan cok daha buyuk resmedilmesinin sebebi de duku yuceltmek olabilir.

* da vinci erminin antik yunancada karsiligi olan "galee" kelimesi ile cecilia;nin soyadi "gallerani " arasinda bir bag kurmustur.

"dama con l'ermellino" tahta panel uzerine yagli boya, 54*39 cm boyutlarinda ve hali hazirda polonya muzeum czartoryskich koleksiyonunda bulunuyor. bu kadin taa italyalardan nasil polonyalara kadar gelmis diyenler icin de ayrica erminli cecilia'nin 500 kusur yillik yolculugunu anlatmaktan zevk duyarim. tablonun yapilis tarihi kabul edilen 1490'lardan 1800'lerin basina kadar tam olarak nerede saklandigi bilinmiyor. buyuk ihtimalle once dukun satosunda, daha sonra ise beatrice d'estee'nin gozunden uzak bir yerlerde omrunu gecirdi, ta ki bir baska asil erkek, polonya prensi adam jerzy czartoryski ona asik oluncaya kadar. italya'ya yaptigi bir gezi sirasinda cecilia ile karsilasan ve onu ulkesine getirmek icin hem buyuk paralar, hem de burokratik emekler harcayan prens, rivayete gore cecilia'sina kavusur kavusmaz onu odasinin en guzel yerine asmis ve geceleri sabaha kadar onu izlemis. prens czartoryski'nin bu tabloyu cok uzun zamanlar saklamasi ve sergilenmesine izin vermemesi ise bilinen bir gercektir. bu tabu ancak tablonun 1809'da kralicenin dogum gunu serefine krakow sarayinda sergilenmesi ile yikilir.
1830 yilinda, ruslarin polonyayi isgali ile birlikte, prens kiymetli cecilia'sini alir ve paris'e kacirir. 46 senelik paris macerasindan sonra, erminli kadin polonya'ya geri doner. 1914-1920 yillari arasinda bu kez birinci dunya savasindan kacirilan cecilia, almanya'ya dresden'e emin ellere gonderilir, 1920'de tekrar ait oldugu sarayina varsova'ya doner.
1939, erminli kadin icin yeni bir flortun baslangici demektir. ikinci dunya savasinda, nazilerin polonya'yi isgali sirasinda hitler erminli kadin'a "ilk goruste" asik olur ve hemen almanya'ya goturulmesi icin emir verir. cecilia'yi bir sure kendi evinde konuk ettikten sonra, meshur kaiser friedrich museum'a teslim eder. 1940 yilinda nazi genarali hans frank, erminli kadini guvenlik amaciyla(!) karargahina tasitir. 1945'de savasin sona ermesi ile bir amerikan subayi tarafindan erminli kadin hans frank'in evinde, sarap mahzeninde saklanmis olarak bulunur ve polonya'ya geri gonderilir.
</BLOCKQUOTE>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:27 pm

İsa’nın Son Yemeği
mesihin soluna dkkatli bakildiginda bu figurun omzundan dokulen kizil saclari, narince kivrilmis elleri, ve gogusleri az cok belli olmaktadir, son aksam yemeginde 13 erkek olmasi gerekirken bu kadin kim sorusunun cevabi ise magdalali meryemdir, olayin tartisma yaratma sebebi, isa'nin bu kadinla evlenmesi, coluk cocuga karismasi ve avrupada hala isanin soyundan gelen insanlarin olmasidir, boylece isanin kilisece aciklanmis tanrisal gucleri yalanlanmis olucak, isa ile alakali dunyevi ne varsa incilden cikartan kilise zor bir durumda kalacaktir.

leonardo da vinci tarafından yedi yılda tamamlanmış eser, trajik bir hikayesi de vardır:
da vinci'nin tabloyu yapmasına karar verildikten sonra masumiyet ve güzellik sergileyen bir yüz aranırken 19 yaşındaki bir genç isanın tasviri için model olarak seçildi, 6 ay isanın çizimi için çalıştıktan sonra takip eden 6 yıl boyunca çalışmalarına devam etti 11 havarinin herbiri için uygun kişiler seçildi ve bu şaheserin final çalışması olarak judasn figürü için boşluk bırakıldı.. sert, katı yüzlü suç izleri taşıyan, ihaneti tasvir eden bir yüz aranırken roma'da bir zindanda istenen özelliklere uygun bir mahkum bulundu, kötülüğü ve enkazı gösteren bir karakter.. özel izinle resmin yapıldığı milano'ya getirildi..da vinci resim tamamlandığında "bitirdim!mahkumu götürebilirsiniz" dediğinde mahkum nöbetçilerin elinden kurtularak da vinci'ye koşarken ağlıyordu "oh, da vinci, bana bak! kim olduğumu bilmiyormusun?", altı aydır sürekli yüzüne baktığı adamı dikkatle süzerek inceleyen da vinci "hayır, romada zindandan çıkıp önüme getirilene kadar seni hayatımda hiç görmemiştim" dedi..
mahkum "oh tanrım, bu kadar düştüm mü ben?" dedikten sonra haykırdı "leonardo da vinci! bana tekrar bak, tam 7 yıl önce isanın figürü olarak çizdiğin aynı adamım ben!"..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:28 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Mona Lisa
rönesans döneminin simge tablolarından biri, leonardo da vincinin kendine has geliştirdiği atmosferik perspektifi uyguladığı tablolardan biridir. rönesans döneminde, antik çağdaki greco-romen sanatının realizmine ve eski yunan ve romanların insanı olabileceğinin en güzel ve ilahi güzelliğe en yakın haliyle resmetmek tutkusuna bir geri dönüş hadisesi yer buldu. ve bu sebeple pierro della francesca, paolo ucello gibi artistler 14. yüzyılda perspektif arayışlarına hız verdiler, leonardo da vinci ise bu arayışlara atmosferi baz alan ve mona lisa tablosunda manzara üzerinde görebileceğiniz perspektif biçimini ele aldı. ona göre, atmosferin etkisiyle, uzaktaki cisimler daha silik ve sisli gözükürler. bu sanatçının, uzağa doğru cisimleri küçülten ama onları aynen yakındakiler kadar belirgin çizen 14. yüzyıl perspektif anlayışına cevabıdır. bu tablo -ki avrupa'da la jaconde daha tanınmış bir adıdır- bir de o meşhur gülümseme olayı ile tanınır. ellerin duruşundan hanımefendinin hamile olduğu ve bebek bekleme heyecanı ile gülümsediği sonucu bile çıkarılmıştır.
mona lisa neden balkondadır? buna da o zamanki evli hanımların sosyal hayat yerine daha çok evde bir hayat geçirmeleri yorumu getirilmiştir, yüzün sol yanı da o yüzden dünyayı daha iyi tanıyamanın verdiği sıkıntıyı ifade edermiş. ama aslında bu, mona lisa'nın arkasında uzanan manzarayı atmosferik perspektifi daha iyi yansıtarak çizme kaygısından dolayı olabilir, yada kişi leonardo da vinci'nin olmak istediği kişiyi yansıtıyor teorisi doğruysa, la jaconde'un balkona kısıtlı kalması leonardo'nun gerçek kimliğini topluma iyi yansıtamamasının kendisinde yarattığı sıkıntıyı temsil ediyordur.
her ne şekilde olursa olsun, mona lisa yeni çağın madonnasıdır, o zamana göre skandal ama gerçek bir kadın. insana ilham verirken düşündürür, gözleriyle yüzyıllar sonrasının insanına soru sorar gibi bakarken aslında bize kendisi hakkında sordurur, cevapları ise o vermez, bizim o cevapları kendimizin bulmasını ister.

hakkında kitaplar yazılan ünlü tablo hakkında çok fazla bilinmeyen gerçekler:

- 77 cm. x 55 cm. ebatlarındaki tablo aslında daha büyüktür fakat kadının sağında ve solunda yer alan sütunlar sonradan kesilmiştir. bu nedenle çoğu kişi kadının aslında bir terasta poz verdiğinin farkında değildir.

- tablodaki kadının kimliği ile ilgili en genel kabul görmüş varsayım, floransalı francesco di bartolommeo di zanobi del giocondo'nun üçüncü eşi olan lisa di antonio maria di noldo gherardini olduğudur. leonardo sipariş üstüne 1503 senesinde eseri yapmaya başlar. resim için poz veren lisa, o sene 24 yaşındadır. leonardo 4 senelik çalışması sonunda 1507'de floransa'yı terkeder ve sipariş edilen resmi sahibine vermez, yanında götürür. bununla ilgili iki varsayım vardır; birincisi leonardo'nun tabloyu tamamlayamadığı ve bu yüzden teslim etmediğidir. ikinci varsayım ise leonardo'nun eseri çok sevdiği için vermek istememesidir. hayatı boyunca tabloyu sürekli çantasında taşıyıp, gittiği her yere beraberinde götürmesi nedeniyle ikinci varsayım daha mantıklıdır.

- 1516 yılında fransa'ya gelen leonardo, tabloyu fransa kralı 1. francis'e satar. kral tabloyu amboise'da yer alan şatosu için satın almıştır. geçen zaman boyunca tablo sırasıyla fontainbleau, paris ve versailles'ı dolaşıp nihayetinde 14. ludwig'in koleksiyonuna dahil olmuştur.

- fransız devrimini takiben louvre'da sergilenmeye başlanan tabloyu napoleon müzeden alıp yatak odasına asmıştır. napolyon döneminin sona ermesini takiben tablo louvre'a geri dönmüştür.

- 21 ağustos 1911 tarihinde italyan bir hırsız tarafından çalınan tablo, 2 sene sonra floransa'da ortaya çıkmıştır. italya'da bazı sergilerde yer aldıktan sonra fransa'ya iade edilmiştir.

- 1956 senesinde tabloya asit dökmek suretiyle saldırılmış ve restorasyonu seneler sürmüştür. restorasyon sırasında tablonun büyük bir bölümü yeniden boyanmıştır.

- 60 ve 70'lerde mona lisa new york, tokyo ve moskova'da sergilenmiştir.

- uzmanlara göre tablonun arka planında bugün gözle farkedilemeyen, zamanın etkisiyle yıpranmış, silinmiş bir çok detay vardır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:28 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri















google_protectAndRun("render_ads.js::google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);



Vaftizci Yahya
dogu hristiyan aleminde yahya mujdeci, haber veren anlamina gelen prodromos lakabi ile anilir. incil'e gore allah'in elcisidir. isa'nin gelecegini onceden haber vermek uzere yeryuzune gonderilmistir. ayrica isa'yi ve kendisine gelenleri seria irmaginda vaftiz ettigi icin, bati hristiyanlik aleminde vaftizci lakabi verilmistir. yillarca collerde dolasmis ve vaazlar vermistir. hatta bu yuzden bir cok ikonada yalniz basina, culdan giysili, saci basi dagitmis, zayif ve uzun yuzlu tasvir edilmistir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:29 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Bakire Meryeme İsa Peygamberin Doğumunun Müjdelenmesi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:29 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Kayalıkların Bakiresi (National Gallery Versiyonu)
bilinen iki adet kayaliklar bakiresi tablosundan biri louvre muzesinde digeri ise londra'da ki national gallery'de bulunmaktadir. ikisi de leonarda da vinci'ye atfedilse dahi, yalniz louvre muzesinde bulunanin kesin olarak da vinci'ye ait oldugu kabul edilmektedir.

louvre da bulunan orjinal portre milano da bulunan san fransesco kilisisesindeki sunakta konuclanan ucleme icin da vinciden siparis edilmistir. tema o zamanlarin populer konularindan birini esas alir. bebeklik halleriyle gozuken melek uriel korumasindaki vaftizci yahya, isa ile karsilasir. ikisi de hirodes'in zalimliginden kacmaktadir. bebek yahya isa'ya boyun egince kehanet gerceklesir ve yahya vaftiz olur.

resim de bakire meryem, isa, yahya ve son derece feminen duran ulriel adeta bir ucgenin icine yerlestirilmistir. resmin merkezinde bulunan meryem'in sag eli adeta pence gibi, sol eli ise bicak gibi keskin bir durusla simgelenmistir. melek ulriel -veya her kimse- isa'yi gostermekte, yahya ise vaftiz olmustan cok, vaftiz etmis gibi timsal edilmektedir. resimdeki bitkiler kutsal uclemeyi temsil eden kutsal ciceklerden secilmistir.
kisilerin hareketleriyle dinamik bir hale gelen resimde ayrica sfumato teknigi de kullanilmistir.

resmin temayla olan cesitli zitliklari resmi spekulasyonlara acik bir halde birakmistir. da vinci'nin temayi bu sekilde biraz ters olarak resmetmesi, ikinci ve daha geleneksel bir tablonun yapilmasi zaruretini dogurmustur. iki resim karsilastirildigi zaman, ikinci tablo ile ilk tablo arasinda bir cok fark bulunabilir. melek ulriel daha cift cinsiyetli bir hale getirilmis melek kanatlari kendisine eklenmis, isa'nin eline bir carmih verilmis ve kafasina hale kondurulmus, meryem'in sert figurleri yumusatilmis ve hale ile taclandirilmistir. arka planda da onemli degisiklikler gozlenebilir.

kayaliklar bakiresi, ronesans devri sanatin onemli temsilcilerinden biridir. da vinci sifresi nam kitapta gecen teoriyi goz ardi etsek dahi, gerek teknik gerekse tema bakimindan hayranlik uyandiricidir, ronesans donemi sanata sapka cikarticidir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:29 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Kayalıkların Bakiresi (National Gallery Versiyonu)
bilinen iki adet kayaliklar bakiresi tablosundan biri louvre muzesinde digeri ise londra'da ki national gallery'de bulunmaktadir. ikisi de leonarda da vinci'ye atfedilse dahi, yalniz louvre muzesinde bulunanin kesin olarak da vinci'ye ait oldugu kabul edilmektedir.

louvre da bulunan orjinal portre milano da bulunan san fransesco kilisisesindeki sunakta konuclanan ucleme icin da vinciden siparis edilmistir. tema o zamanlarin populer konularindan birini esas alir. bebeklik halleriyle gozuken melek uriel korumasindaki vaftizci yahya, isa ile karsilasir. ikisi de hirodes'in zalimliginden kacmaktadir. bebek yahya isa'ya boyun egince kehanet gerceklesir ve yahya vaftiz olur.

resim de bakire meryem, isa, yahya ve son derece feminen duran ulriel adeta bir ucgenin icine yerlestirilmistir. resmin merkezinde bulunan meryem'in sag eli adeta pence gibi, sol eli ise bicak gibi keskin bir durusla simgelenmistir. melek ulriel -veya her kimse- isa'yi gostermekte, yahya ise vaftiz olmustan cok, vaftiz etmis gibi timsal edilmektedir. resimdeki bitkiler kutsal uclemeyi temsil eden kutsal ciceklerden secilmistir.
kisilerin hareketleriyle dinamik bir hale gelen resimde ayrica sfumato teknigi de kullanilmistir.

resmin temayla olan cesitli zitliklari resmi spekulasyonlara acik bir halde birakmistir. da vinci'nin temayi bu sekilde biraz ters olarak resmetmesi, ikinci ve daha geleneksel bir tablonun yapilmasi zaruretini dogurmustur. iki resim karsilastirildigi zaman, ikinci tablo ile ilk tablo arasinda bir cok fark bulunabilir. melek ulriel daha cift cinsiyetli bir hale getirilmis melek kanatlari kendisine eklenmis, isa'nin eline bir carmih verilmis ve kafasina hale kondurulmus, meryem'in sert figurleri yumusatilmis ve hale ile taclandirilmistir. arka planda da onemli degisiklikler gozlenebilir.

kayaliklar bakiresi, ronesans devri sanatin onemli temsilcilerinden biridir. da vinci sifresi nam kitapta gecen teoriyi goz ardi etsek dahi, gerek teknik gerekse tema bakimindan hayranlik uyandiricidir, ronesans donemi sanata sapka cikarticidir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:30 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri















google_protectAndRun("render_ads.js::google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);



Da Vinci’nin Öz Portresi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:30 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin tasarımı dev mancınık
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:31 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin tasarımı dev tatar yayı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:31 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin kalp çizimi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:31 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin paraşüt tasarımı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:32 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin kafatası çizimi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:32 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin Ay ile ilgili bir çizimi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DENİZ
AdmınFOUNDER
AdmınFOUNDER
avatar

Mesaj Sayısı : 177
Kayıt tarihi : 24/07/09
Yaş : 45
Nerden : İZMİR

MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   C.tesi Tem. 03, 2010 8:33 pm

Cevap: Leonardo Da Vinci ve Eserleri



Da Vinci'nin vitruvian man çizimi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: LEONARDO DAVİNCİ   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
LEONARDO DAVİNCİ
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
SEALDREAM  :: RESİM VE HEYKEL :: İZ BIRAKANLAR-
Buraya geçin: